Filléres házi chips: olaj nélkül, 15 perc alatt

Komolyan mondom, a terhesség elvette drága Spurinám eszét. Azt mondja nekem:

„Szaladj a boltba, chipset akarok enni.”

A chips az oké, mondom neki, na de a BOLTBÓL? Miféle úri huncutság ez??? Mennyibe is kerül egy zacskó burgonyaszirom, kb. 400-500 forint a 150 grammos kiszerelés?

De ki vagyok én, hogy nekiálljak vitatkozni egy várandós asszonnyal; ha chipset akar, akkor chipset akar, pont.

De ne legyen Spurman a nevem, hogy feladjam az elveimet.

Most őszintén, miből is készül (vagyis kellene készülnie, mert a bolti változatban kilométeres az összetevők listája) a chips? Hát burgonyából. Az meg minden rendes spájzban van.

Lényeg a lényeg, vékonyra vágtam a krumplikat, sorba raktam a szirmokat egy sütőrácson, és bedobtam a sütőbe (170 fokon).

Íme az eredmény, sütéssel (kb. 15 perc) együtt 20 perc volt az egész, ennyi idő alatt a boltot sem jártam volna meg. A képeken az első kört örökítettem meg, a második sokkal ropogósabbra, chipszszerűbbre sikerült.

Amúgy két dologra kell nagyon figyelni: az egyik, hogy jó vékonyra vágjuk a szirmokat; a másik pedig a sütés, kb. 1 perc, amikor pont jó (előtte még puha, utána megég).

Ja, és a lufiként felfúvódó kis krumpli-szirmok látványa elképesztően Zen. Jó ropogtatást!

Egyébként a mikróban is simán el lehet készíteni; erről ITT írtam korábban (videóval).