7 trükk: így csábítanak pénzköltésre az áruházak
A vásárlás egyfajta pszichológiai "hadviselés": az áruházak nyilván azt szeretnénk, ha minél többet költenénk, nekünk azonban határt szab a pénztárcánk. Ha azonban ismerjük a trükköket, tudjuk azt is, mire kell figyelnünk, hogy ne költsünk többet, mint amennyit szeretnénk.
Az áruházak hét nagy trükkje
1. Az erre szakosodott kutatócégek apró kamerákat dugnak a szupermarketek hűtőkamrájába, hogy rögzítsék a vásárlók szemmozgását.A drágább termékeket így előnyösebb helyzetbe tudják hozni: oda teszik őket, ahová a leggyakrabban vándorol a pillantásunk.
2. A törzsvásárlói kártyákat azzal a hátsó szándékkal hozták létre, hogy tételesen nyomon tudják követni személyes árulistánkat, ez alapján következtetéseket vonjanak le velünk kapcsolatban, és személyesen ránk szabott marketingajánlatokkal bombázhassanak.)
3. Nyugodt reluxáit állapotban hajlamosabbak vagyunk az impulzusvásárlásra, ezt a jó közérzetet hivatott biztosítani az üzletben a zene, a megfelelő színek, illatok és világítás. A gyorséttermek előszeretettel használnak piros, narancs és rózsaszín fényeket, mert ezek izgatóak, gyors evésre késztetnek, így hamarabb ürülnek az asztalok.

4. Világításhoz általában tiszta, világos, lágy fényt használnak, A túl erős fény húsok és halak esetében nem előnyös. A hűtőket különleges módon világítják meg, hogy az áruk frissebbnek tűnjenek.
5. A szupermarketek gyakori trükkje, hogy a légkondicionálóba vezetik a sülő kenyér illatának aeroszolos verzióját, hogy a vásárlót szó szerint az orránál fogva vezessék végig az üzleten. A pékséget mindig hátul helyezik el, hogy csak úgy juthassunk el oda, hogy előtte végigjártuk a bolt teljes kínálatát.
6. Kutatások bizonyítják, hogy a polcokon a szemmagasságban levő tőlünk jobb kézre eső termékekből fogy a legtöbb, ezért ide teszik a legújabb, legkapósabb, legdrágább dolgokat.
7. A bejárathoz kerül a zöldség és gyümölcs, hogy az az illúziónk legyen, piacra érkeztünk.
Forrás