5 trükk: így vesznek rá arra, hogy minden pénzed elszórd a boltban

A kereskedők sokszor már azelőtt tudják, hogy mit fogunk megvenni mielőtt belépnénk a boltba. Különböző pszichológiai trükköket vetnek be ellenünk, hogy megvegyünk egy adott terméket. Most azonban megmutatom nektek, hogy mire érdemes figyelni, hátha így legközelebb nem dőltök majd be a bűvésztrükköknek.
spurmanbolt.jpg

Csak kevés van belőle

Sokkal vonzóbbnak tűnhet valamit megvásárolni, ha abból már csak kevés van, és ezt a boltok lépten-nyomon ki is használják. Ezért fordulhat elő, hogy az eladni kívánt termékek mellett lévő árukat sokkal gyakrabban töltik fel a boltosok, így azt hisszük, hogy az a termék, amit épp ránk akarnak sózni sokkal kapósabb darab, mint a többi, ezért ezt hamarabb vesszük le azt a polcról.

A pletyka ereje

Az érdekes történetek jobban megmaradnak a fejünkben, mint a számok, emiatt pedig hajlamosak vagyunk érzelmi döntést hozni a vásárlásoknál. Ha figyelmesen megnézzük a reklámokat, akkor azt láthatjuk, hogy a legtöbb hirdetésben valamilyen rövid történetet mesélnek el, ezzel ösztönözve minket, hogy a bevásárlásnál visszaemlékezzünk a termékre.

A körítés is számít

Jól ismert pszichológiai trükk, hogy amennyiben valamilyen témát tolunk az emberek orra alá, akkor az agyuk az ehhez kapcsolódó témakörben kezd el gondolkodni. Ez persze az áruházak díszítésénél is működik, a húsvéti dekoráció hatására ugyanis sokkal nagyobb az esély, hogy csokinyuszi is landolni fog a bevásárló kosárban.

Hatalmas akciók

Leárazáskor hatalmas feliratok fedik a kirakatok többségét, amelyek az akciókra hívják fel a figyelmet. Ez pedig annyira megragad a vásárlókban, hogy akár a nem leárazott darabokról is azt gondolhatják, hogy olcsóbban juthatnak hozzájuk. Esetleg hajlandóak vagyunk olyan termékeket is megvásárolni, amire nincs szükségünk, csak azért mert látjuk, hogy mennyire olcsón vehetjük azt most meg.

Próbáld ki!

Mégis hogyan érheti meg a cégeknek ingyenes kipróbálási időszakot adni az új felhasználóknak? Pedig sokat profitálnak ebből, ugyanis sokkal nagyobb eséllyel veszünk meg valamit, ha már kipróbáltuk és tudjuk, hogy megbízhatunk a termékben. Az ingyenes felhasználási időszak után pedig sokan attól tartanak, hogy elvesztik az eddig használt szolgáltatást, így inkább nem mondják le az előfizetést.