Pofátlan trükkök: így húznak le az éttermekben

Bár itthon is egyre több a minőségi étterem, még mindig akadnak olyanok, amelyek piszkos trükkökkel próbálkoznak, hogy lehúzzanak minket. Ennek azonban most vége, mutatom, mire kell figyelni.

spurman_etterem.jpg

Kisadag vagy nagyadag?

A legtöbb étteremben választhatnak a vendégek a kis- és a nagyadag között. A fogyasztóknak fogalmuk sincs arról, hogy mekkora is a kisadag, és mivel az olcsóbb, a legtöbb esetben úgy gondolják, hogy ez a jobb ár-érték arány. Azonban az éttermek célja pont az, hogy a kisebb adagot adják el, a nagyobb adag csupán az összehasonlítás miatt kell. Hiszen mivel a nagyobb adag drágább, ez esetben is azt gondolják a vendégek, hogy jó üzletet csináltak, így nagyobb eséllyel fogyasztanak.

"A séf ajánlásával"

Főképpen az alacsonyabb kategóriájú éttermekre jellemző, hogy teljesen átlagos ételeket próbálnak ilyen módon kiemelni. A többi fogástól jól elkülöníthetően vannak fenn az étlapon ezek a többnyire egyszerű, populáris ételek, amiket - mivel a séf ajánlja - drágábban adnak.

Rafinált sorrend

Az sem mindegy, hogy az étlapon milyen sorrendben vannak feltüntetve az adott menük. Általában külön szekciója van a marhából készült ételeknek, a szárnyasoknak, a vegetáriánus ételeknek, és a desszerteknek is. A kutatások szerint a vendégek a legtöbb esetben az első opciót választják ki, így nem csoda, hogy a legtöbb profitot hozó fogást teszik az étlap tetejére.

Furfangos melléknevek

Illatos, krémes, lágy, lédús, pikáns, édes, omlós, és így tovább. Az éttermek igyekeznek szavakkal is minél jobban fokozni az ételek finomságát. Az ok egyszerű és nyilvánvaló. Ha épp fagylaltot akarunk enni, és ezeket olvassuk, már szinte a szavak láttán is kicsordul a nyál a szánkból, és még jobban vágyunk rá. Na és persze meg is vesszük, amivel az éttermek zsebét tömjük.

Trükközés a számokkal

A boltoknál is kedvelt trükk, hogy valami nem 1000 forintba kerül, hanem csak 999 forintba. Nem véletlen, hogy az éttermek is élnek ezzel a trükkel, hiszen a vendég úgy érzi, hogy jó vásárt csinált. Ilyen esetekben ugyanis automatikusan lefelé kerekítünk, és olcsóbbnak értékeljük az ételt. A lényeg az, hogy amikor az emberek szeme végigsiklik az étlapon, és meglátják az olcsóbb ételeket, még inkább akarják.

(A Pénzcentrum cikke nyomán)