Spurman

2015.05.30

7 trükk: így csábítanak pénzköltésre az áruházak

A vásárlás egyfajta pszichológiai "hadviselés": az áruházak nyilván azt szeretnénk, ha minél többet költenénk, nekünk azonban határt szab a pénztárcánk. Ha azonban ismerjük a trükköket, tudjuk azt is, mire kell figyelnünk, hogy ne költsünk többet, mint amennyit szeretnénk.

Az áruházak hét nagy trükkje

1. Az erre szakosodott kutatócégek apró kamerákat dugnak a szupermarketek hűtőkamrájába, hogy rögzítsék a vásárlók szemmozgását.A drágább termékeket így előnyösebb helyzetbe tudják hozni: oda teszik őket, ahová a leggyakrabban vándorol a pillantásunk.

2. A törzsvásárlói kártyákat azzal a hátsó szándékkal hozták létre, hogy tételesen nyomon tudják követni személyes árulistánkat, ez alapján következtetéseket vonjanak le velünk kapcsolatban, és személyesen ránk szabott marketingajánlatokkal bombázhassanak.)

3. Nyugodt reluxáit állapotban hajlamosabbak vagyunk az impulzusvásárlásra, ezt a jó közérzetet hivatott biztosítani az üzletben a zene, a megfelelő színek, illatok és világítás. A gyorséttermek előszeretettel használnak piros, narancs és rózsaszín fényeket, mert ezek izgatóak, gyors evésre késztetnek, így hamarabb ürülnek az asztalok.
boltvasarlotej.jpg
4. Világításhoz általában tiszta, világos, lágy fényt használnak, A túl erős fény húsok és halak esetében nem előnyös. A hűtőket különleges módon világítják meg, hogy az áruk frissebbnek tűnjenek.

5. A szupermarketek gyakori trükkje, hogy a légkondicionálóba vezetik a sülő kenyér illatának aeroszolos verzióját, hogy a vásárlót szó szerint az orránál fogva vezessék végig az üzleten. A pékséget mindig hátul helyezik el, hogy csak úgy juthassunk el oda, hogy előtte végigjártuk a bolt teljes kínálatát.

6. Kutatások bizonyítják, hogy a polcokon a szemmagasságban levő tőlünk jobb kézre eső termékekből fogy a legtöbb, ezért ide teszik a legújabb, legkapósabb, legdrágább dolgokat.

7. A bejárathoz kerül a zöldség és gyümölcs, hogy az az illúziónk legyen, piacra érkeztünk. 

Forrás

vásárlás bolt hipermarket élelmiszer portfolioblogger spurman

A bejegyzés trackback címe:

https://spurman.blog.hu/api/trackback/id/tr147502228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mt-03 2015.05.31. 09:46:09

oszt miert jo piacra erkezni? en mondjuk nem jarok mar evek ota bevasarlo kp-ba, de amikor jartam akkor listaval mentem es azt vettem amit otthon felirtam (ja asszonyt, csaladot ilyen helyre nem jo vinni), szoval nem en vagyok az idealis vasarlo (fejostehen) :)

eßemfaßom meg áII 2015.06.23. 12:16:44

2. A törzsvásárlói kártyákat azzal a hátsó szándékkal hozták létre, hogy tételesen nyomon tudják követni személyes árulistánkat, ez alapján következtetéseket vonjanak le velünk kapcsolatban, és személyesen ránk szabott marketingajánlatokkal bombázhassanak.)

lehet, hogy ezzel a hátsó szándékkal hozták létre, nem azzal, hogy ha már az ember úgyis pénzt költ akkor azt az ő boltjukban tegye ne a konkuranciánál, én mindenesetre még soha nem kaptam "személyesen rám szabott marketingajánlatot" pedig van pár törzsvásárlói kártyám.

"5. A szupermarketek gyakori trükkje, hogy a légkondicionálóba vezetik a sülő kenyér illatának aeroszolos verzióját, hogy a vásárlót szó szerint az orránál fogva vezessék végig az üzleten. A pékséget mindig hátul helyezik el, hogy csak úgy juthassunk el oda, hogy előtte végigjártuk a bolt teljes kínálatát."

Hát nemtom, én minálunk csak az osanban szoktam kenyérillatot érezni, ott is azért, mert a bejáratnál van a pékségük, 50m-el arrébb már füstöltkolbász meg halszag van

"7. A bejárathoz kerül a zöldség és gyümölcs, hogy az az illúziónk legyen, piacra érkeztünk. "

Ez nálunk egyedül az interspárban van így, lehet, hogy a teszkó osan/excora lidl penny aldi marketingesei lemaradtak erről az óráról a képzésen

a többi is hasonló baromság de én meg lusta vagyok többet írni
süti beállítások módosítása